If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Дайте идея къде могат да ми монтират печката без да ми свалят кожата Самата печка я намерих за 300 лв. а за монтаж ми искат 150 лв,но и това не е проблем ама не ми си ходи до Варна само затова.
Колега, дай линк с намерената печка, защото ако е едно цилиндрично вебасто дбв 46 мисля се водеше, то е от най-старите и лично аз не бих рискувал да си го сложа в колата, защото все пак си е огънче...(буквално турбо реактивен двигател с бренер и супло си е това...
Колега, дай линк с намерената печка, защото ако е едно цилиндрично вебасто дбв 46 мисля се водеше, то е от най-старите и лично аз не бих рискувал да си го сложа в колата, защото все пак си е огънче...(буквално турбо реактивен двигател с бренер и супло си е това...
Всичките печки са един дол дренки вътре. Ако е изправна, няма проблем.
Доволен съм когато миналата зима благоволи 2-3 пъти да се включи. Уникално бързо загрява мотора. Палиш, пали се и тя, пускаш парното и топлината започва буквално на минутата
Днес закачихме колата на диагностика и показа че електрически печката си е наред. Явно проблемът е в самата печка и трябва да се сваля за ремонт
Междувременно измерих напрежение на пин 6 и на буксата на помпичката при включени такива 0 волта, при всички условия налице
Печката е вече свалена и разглобена, утре като се прибера от работа ще снимам и ще кача снимки.
Ето и снимки.
Проверих свеща работи, проверих вентилатора - също работи, забелязах че по платката имаше доста окисление явно е приниквала вода вътре.
Разглобих всичко до последното болче почистих всичко старателно имаше и много сажди и нагар и сглобих.
Ще пробвам сега да видим ако не тръгне - сервиз
Опитът беше неуспешен за съжаление .
Има ли начин да проверя отделно само помпичката дали работи и качва ли гориво. какво напрежение трябва да и подам.
Още малко развитие по темата, тази сутрин пробвах горивната помпичка, като и подавах 12 волта на интервали работи идеално дори и протече нафта от маркуча. Сега вече се изясниха нещата проблема е в самото управление на печката.
Колеги преди няколко дни купих от морга друга печка, видимо почти като нова , но и тя не иска да запали. Всичко работи вентилатор, помпичката за гориво, свеща. Инсталацията по колата също работи нормално получава си захранване, също получава и сигнал на пин 3 от алтернатора и датчика за външна температура. когато дам на контакт почва да върти само вентилатора сякаш прави някъв тест и дотам паля мотора но печката не пали. Незнам вече къде да търся причините.
Сглоби горивната камера към вентилатора и управлението, без да я захлупваш с водната риза. Топни маркучето на помпичката в една бутилка с нафта и подай захранване на печката. Трябва да видиш как сваща се нагрява, да чуеш помпичката да работи и след няколка секунди да видиш пламък от камерата. Ако това не се случи, поне ще видиш нагледно кое не сработва.
Трябва внимателно да се изчете описанието (втория PDF, който е дал Myato). Там е описана следната процедура при паленето:
Diesel
When starting the vehicle engine the heater goes in
standby. With a water circuit temperature below 60 °C and
an outside temperature below 5 °C (option with outside
temperature sensor) the starting sequence commences.
The glow plug and the combustion air fan are activated.
After 30 seconds the fuel dosing pump starts operation
and combustion air fan operation is suspended for
3 seconds. Subsequently the combustion air fan speed is
increased in two ramps within 56 seconds to nearly full
load operation. After a stabilisation phase (constant
speed) of 15 seconds the combustion air fan speed is
again increased in a ramp within 50 seconds to nearly full
load.
After reaching full load fuel delivery the glow plug is
deactivated and the combustion air fan operation
increased to full load.
During the subsequent 45 seconds as well as in normal
operation the glow plug functions as flame sensor to
monitor the flame condition.
After all these events the automatically controlled heating
operation starts. In case of a no flame condition or a
flameout, a restart is automatically initiated. If the no flame
condition persists, fuel delivery is stopped and the heater
enters an error lockout with a run-down of the combustion
air fan.
A flameout during normal combustion operation causes
an automatic restart.
Както става ясно, процедурата отнема 1 - 2 минути.
По натам е описано, че ако възникне проблем/грешка, печката блокира и трябва да се ресетне:
Error Lockout Reset Thermo Top Z
A malfunction will cause an error lockout within the control
unit.
The error lockout condition may only be reset by
disconnection of electrical power to the control unit (e.g.
by removing fuse F1 for at least 10 seconds). The fuse
must be removed with the engine running or within 60
seconds after turning the engine off.
Comment